Sommaren är här och vi i styrelsen vill passa på att önska er alla en riktigt fin och avkopplande sommar i vårt fantastiska område. Vi hoppas att ni får många härliga dagar vid våra stränder och bryggor, med möjlighet till både bad, rekreation och gemenskap.

Några saker som styrelsen arbetat med under våren och som vi vill dela med oss av

  • Hoppas ni uppskattar våra nya infartsskyltar till området som välkomnar både boende och besökare.
  • Den efterlängtade reparationen av Cronstedtsvägen, som nu har påbörjats.
  • Möjligheten att ansöka om säsongsfarthinder för att bidra till lägre hastigheter och ökad trafiksäkerhet i området.

Summer Meet och infarten till Ekbacken

Inför årets Summer Meet har styrelsen, efter dialog med Västerås stad, kommit överens om att inte stänga av infarten till Ekbacken. Beslutet är ett resultat av de synpunkter och önskemål som många medlemmar framförde efter förra årets arrangemang.

Detta sker dock som ett försöksår, och det finns en beredskap att med kort varsel stänga av infarten om större problem eller störningar skulle uppstå under helgen. Vi uppmanar därför medlemmar att kontakta styrelsen om ni upplever betydande störningar eller andra problem i samband med evenemanget. Styrelsen har en direktkontakt till stadens ansvariga vid behov.

Påminnelse om växtlighet och trafiksäkerhet

Nu börjar växtligheten ta fart ordentligt och vi vill påminna om att det är varje fastighetsägares ansvar att hålla häckar, buskar och annan växtlighet efter tomtgränsen i sådant skick att de inte skymmer sikten vid utfarter och korsningar eller växer ut över vägbanan.

Sikttriangeln och utfartstriangeln beskriver vad som gäller. Mer information finns på föreningens hemsida under trivselregler:
https://fullerosmf.se/medlemsinformation/trivselregler/

Vi vill tacka alla medlemmar för ert engagemang och era synpunkter som hjälper oss att utveckla och förvalta vårt område på bästa sätt.

Vi önskar er en riktigt härlig sommar!

Vänliga hälsningar,
Styrelsen för Fullerö Samfällighetsförening